Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

7049 - Έκθεση φωτογραφίας για το Άγιο Όρος
















Άγιον Όρος: κατ’ εικόνα του φωτογραφικού βλέμματος

Εγκαινιάζεται την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου και ώρα 20:00 η Έκθεση φωτογραφίας με τίτλο: “Άγιον Όρος: κατ’ εικόνα του φωτογραφικού βλέμματος”, στους εκθεσιακούς χώρους του κτιρίου Νεδέλκου (Εγνατία 109). Η Έκθεση περιλαμβάνει έργα των εξής τεσσάρων φωτογράφων: του Zbigniew Kosc από την Пολωνία, του Ali Borovali από την Τουρκία, του Zoran Purger από την Σερβία και του Valery Bliznyuk από την Ρωσία.
Με την Έκθεση αυτή, που επιβεβαιώνει την ακτινοβολία της Μοναστικής Πολιτείας και το ενδιαφέρων που προκαλεί στους δημιουργούς, ιστορικούς, συγγραφείς, ποιητές, ζωγράφους, φωτογράφους, η Αγιορειτική Εστία γιορτάζει τα 15 χρόνια από την ίδρυση της, και την συνεχή παρουσία της στην πολιτιστική, την επιστημονική και την πνευματική ζωή της πόλης.
Ο Βαγγέλης Ιωακειμίδης, επιμελητής της έκθεσης και Διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, καταγράφει στο κείμενο του: Η αθωνική πολιτεία υπήρξε, και συνεχίζει να είναι, ένας ιδιαίτερος πόλος έλξης με γήινα στοιχεία που κλίνει προς το θείο. Γι’ αυτό και στο φαντασιακό, ιδιαίτερα των Ελλήνων, το Άγιον Όρος αποτελεί ένα σύμβολο, το οποίο φέρει φορτίο ιστορικό, πολιτικό, πνευματικό και πρωτίστως βέβαια θρησκευτικό. Έτσι, έχει πάντοτε ενδιαφέρον, όταν καλούνται φωτογράφοι από το εξωτερικό να το προσεγγίσουν, χωρίς να έχουν βιώσει αυτό το σύμβολο.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, και ακριβώς επειδή οι τέσσερις φωτογράφοι, ο Valery Bliznyuk, ο Ali Borovali, ο Zbigniew Kosc και ο Zoran Purger, ακολουθούν ένα προσωπικό τους ταξίδι, χωρίς να μετέχουν σε κάποια αποστολή ειδικού σκοπού, προσεγγίζουν τον Άθω βιωματικά. Έτσι, το βλέμμα τους είναι πιο άμεσο, απογυμνωμένο από τις πολλαπλές διαστάσεις που έχει για όποιον αντιλαμβάνεται την ιστορία και τη σημασία του Αγίου Όρους.
Η έκθεση χωρίζεται σε ενότητες «Τόπος», «Λατρεία», «Βίος» και «Πρόσωπα». Ακολουθείται, έτσι, ο τρόπος που θα χάραζε κανείς προκειμένου να απομονωθεί και να συγκεντρωθεί: παρατηρώντας αρχικά το τοπίο, στη συνέχεια το στενότερο περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται, μετά αποκτώντας έναν ρυθμό που τον βοηθά να αποκλείσει τις περισπάσεις και να συγκεντρωθεί, καταλήγει στο τέλος να εστιάσει στον ίδιο του τον εαυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου